
TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:25-45 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: alma hurkapálcika, ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM, csapatépítés
Boldog karácsonyt szójáték
Írd fel a „Boldog karácsonyt” „ Téli szünet” szavakat a táblájára, állíts be egy 2 perces időzítőt, és kérd meg a tanulókat, hogy írjanak ki annyi szót a két szó betűiből, amennyit tudnak. Amikor az időzítő lejár kérd meg a tanulókat, hogy számolják meg a listán szereplő szavakat, az kapja a pontot aki legtöbb létrehozott és a leghosszabb szót talált.
Tűzd a hóember orrát a helyére
Rajzolj egy nagy hóembert a táblára vagy egy nagy papírra és rögzítsd a táblára. Külön rajzold meg az orrát. A cél, hogy bekötött szemmel ki tudják a gyerekek tűzni egy blue teck-el vagy mágnessel a helyére.
Hólapátolás
Ennek a játéknak az a célja, hogy a tanulók annyi „hógolyót” pompont tegyenek egy tálba, amennyit csak tudnak két evőpálcika segítségével. Egyszerre csak egy labdát tudnak fellapátolni, ezért gyorsan kell dolgozniuk.
eszközök
- időzítő
- csapatonként 2 pálcika
- egy halom pompon /vattagombóc, amit a diákok
- csapatonként 1 tál
Hogyan kell játszani
- Oszd a tanulókat 4 vagy 5 fős kis csapatokba.
- Adj minden csapatnak egy pálcikát és egy tálat.
- Minden csoport asztalára szórjunk egy halom vattakorongot.
- Utasítsa a tanulókat, hogy válasszák meg csoportjuk egyik tagját első hólapátolónak.
Kapcsold be az időzítőt, és adjon minden csapat első hólapátjának 1 percet arra, hogy „fellapátoljon” annyi vattagolyót, amennyit csak tud, azaz az evőpálcikák segítségével a „havat” az asztalról a rakja a tálba. Emlékeztesd a tanulókat, hogy egyszerre csak egy hógolyót tudnak fellapátolni, ezért gyorsnak kell lenniük!
Véletlenszerű időközönként cseréljenek a csapatok hólapátoló játékosokat.
Izgő- mozgó karácsonyfa díszítés
Ebben a játékban a karácsonyfát egy gyermek helyettesíti. A cél az, hogy a tanulók feldíszítsék egy osztálytársukat, versenyt futva az órával, hogy minél több dísztárgyat a helyükre kerüljenek, mielőtt lejár az idő. A csapatok kijelölt tagjai egyszerre is díszíthetnek, vagy váltó futásban, vagy egyszerre egy csapat, harcolva az idővel és egymással.
Eszközök
- díszek a „fához” – papírból például
- cellux, vagy bármilyen ragasztó, amely nem hagy nyomot a ruhán és a díszeket tudjuk vee rögzíteni
- időzítő
Oszd fel az osztályodat kis csapatokra. A csapatoknak ki kell jelölniük egy közös karácsonyfát vagy csapatonként egy-egy tagot, aki a „fa” szerepét tölti be. Ennek a diáknak az lesz a feladata, hogy izgő-mozgó karácsonyfaként lerázza magáról a felrakott díszeket. Zenére egyhelyben táncolva, mozogva.
Az nyer akinek legtöbb dísze marad fent a karácsonyfán.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
EgyüttMűködésre építő osztálymenedzsment
EgyüttMűködik – Osztálymenedzsment RendszerA kölcsönösen előnyös megoldások ereje a társas kapcsolatokbanSzülőknek, pedagógusoknak, csoportvezetőknek Miért fontos az osztálymenedzsment? Ha pedagógusként, oktatóként vagy szülőként konfliktusokkal küzdesz, és szeretnéd...
A kielégítetlen érzelmi igények és a fegyelem kapcsolata
A kielégítetlen érzelmi igények és a fegyelem kapcsolata A fegyelem nem csupán szabályok és elvárások betartását jelenti, hanem egy mélyebb pszichológiai folyamat is, amely szorosan összefügg az érzelmi szükségletekkel. Ha ezek az igények kielégítetlenek maradnak, az...
Együttműködésre építő osztálymenedzsment
EgyüttMűködik – Osztálymenedzsment RendszerA kölcsönösen előnyös megoldások ereje a társas kapcsolatokbanSzülőknek, pedagógusoknak, csoportvezetőknek Miért fontos az osztálymenedzsment? Ha pedagógusként, oktatóként vagy szülőként konfliktusokkal küzdesz, és szeretnéd...
Kooperatív fegyelmezési technikák
Kooperatív Fegyelmezési Technikák – Tudományos Alapok és Gyakorlati Példák A fegyelmezés a pedagógusok egyik legnagyobb kihívása, de nem kell, hogy ez stresszt vagy konfliktust jelentsen. A kooperatív fegyelmezési technikák célja, hogy támogató, együttműködésen...
Milyen kielégítetlen érzelmi igények húzódnak meg a problémás viselkedés mögött?
A problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igények sokfélék lehetnek, de általában az alábbi alapvető szükségletek hiánya okozza őket: 1. Biztonság és stabilitás hiánya Problémás viselkedés: szorongás, kontrollmánia, túlzott ragaszkodás,...
Pozitív osztálylégkör kialakítása
A tekintélyelvű fegyelmezés és az együttműködésen alapuló tanár-diák kapcsolat két eltérő pedagógiai megközelítés, amelyek jelentős hatással vannak a tanulók viselkedésére, motivációjára és tanulási élményére. Tekintélyelvű fegyelmezés Ez a módszer arra épül, hogy a...