TANTÁRGY: bármely    KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 5-10 perc         MUNKAFORMA: a) egyéni,pár, csoport      ESZKÖZÖK:nem szükséges      ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: előismeretek mozgósítása, csoportkohézió

Hétfő

MIT ÍROK A HÁTADRA?
A párok egyik tagja hátat fordít a másiknak. A pár azon tagja, amely ír egy megadott témában, vagy adott kisebbeknek rajzol a másik hátára. A másiknak ki kell találni.

Kedd

VÁRATLAN FORDULAT
Egyikünk mesélni kezd egy történetet. A többiek a történet mesélése közben időnként szavakat mondanak be a mesélőnek, és neki a kapott szót a következő mondatába be kell illesztenie, ügyelve arra, hogy a sztori azért úgy-ahogy összefüggő maradjon. A bemondások ne túl gyorsan kövessék egymást!

Szerda

BESZÉLGETÉSINDÍTÓK
Megjegyzés: Ha nagyon beszélgetni szeretnénk, de nem nagyon van miről (van ilyen?), akkor az alábbiak közül bármelyik körbekérdezésével elindul-hatunk…
Emlékek: íz, hang, szag, álom: Mindenki mesélje el legérdekesebb íz, hang, szag és álom emlékeit! Az álmok különösen érdekesek lehetnek (legrosszabb, legkellemesebb, visszatérő álmok, stb.)
Mi lesz veled 2019-ben? : Mindenki elképzelt jövőjéről, terveiről mesél.
Időutazás: Sorban elmesélhetjük, hogy melyik korban szeretnénk élni, ha választhatnánk. Azt is mondjuk el, milyen körülmények közt élnénk, mivel foglalkoznánk, stb.!
Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre? : Három-három tárgyat illetve élőlényt mondhatunk, amit semmiképpen nem hagynánk itthon. Indokoljunk is!
Kit irigyelsz? :Milyen tulajdonságokat tartunk irigylésre méltónak? Miért?
Példakép: Meséljük el, kiket tartunk példaképeinknek! Melyek azok a vonások, amelyek leginkább követésre méltóak?
Pályakép: Mindenki elmondhatja, hogy milyen pályát választana, ha nem került volna be az egyetemre. Milyen foglalkozásokhoz lenne még kedvünk? Kis korunkban mik szerettünk volna lenni?
Kedvencek: Meséljük el, mik a kedvenceink! Néhány ajánlás: állat, növény, virág, használati tárgy, szín, napszak, stb.
Vicc: Sorban mindenki elmond egy olyan viccet, amit nagyon kedvel. Utána indokolja is meg, hogy miért azt választotta!
Tündér: Ha egy tündér teljesítené három kívánságunkat, mik lennének azok?

 

Óratervek, foglalkozástervek, egyéni fejlesztési tervek

Csütörtök

ÉLŐ SZOBORCSOPORT
Egy-egy játékos vagy játékosok egy-egy csoportja kitalál egy témát, amiből a többiek felhasználásával állóképet formál. Lehet ez pl. egy film jelenete, ismert festmény, beszédet tartó politikus, kirakati bábuk, lányokra vadászó fiúk. Amikor felállt a jelenet, a nem játszóknak ki kell találniuk, mit ábrázol az állókép.
Változat 1: A játékvezető előre megmondja a “megépítendő” szobor címét. A játékosok ezt anélkül alkotják meg, hogy előre megbeszélnék egymással. Egy ember elkezdi, majd utána sorban mindenki beépül a képbe. Az egész csoport vegyen részt benne!

Péntek

KI VAN A HÁTAMON?
Minden játékos hátára egy papirost ragasztunk, amelyen egy híres ember, fogalom, tárgy neve szerepel. A feladat kitalálni, hogy “ki van a hátamon”, úgy hogy minden társunknak 3-3 barkochba-kérdést tehetünk fel. Aki kitalálta, jelentkezik a játékvezetőnél, és kap egy újabb nevet, amíg az előkészített cetlik el nem fogynak.

 

Ezek is érdekelhetnek

Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat

Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat

Az alábbiakban néhány igazán kreatív és szokatlan ötletet találsz, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat. 1. Őszi interaktív tanteremátalakítás "Meseerdő" a tanteremben: Alakítsd át a tantermet egy varázslatos őszi erdővé! Minden diák kap...