
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:45-90 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: feladattól függ ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges MIRE JÓ MÉG: csapatépítés
A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői
- Célok Meghatározása:
- Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
- Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
- Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
- Diákok Csoportosítása:
- Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
- Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
- Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
- Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
- Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
- Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
- Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
- Interakció és Kommunikáció:
- Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
- Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
- Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
- Tanári Szerep:
- Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
- Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
- Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
- Értékelés:
- Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
- Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
- Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Klasszikus MAFFIA játék leírása
A Maffiajáték Leírása: Játékosok száma: 10-16 főEszközök: Kártyák (három maffia tag és a szereplők számára megfelelő számú kártya, nyomozó és orvos szerephez király és királynő kártyák) 1. A szereplők kiosztása: Maffia tagjai: Kiválasztunk egy színt (pl. pikk vagy...
Tavaszvárás óvodában iskolában- pár perces tevékenységek, amelyek minden foglalkozásba beilleszthetők
A tavasz érkezése minden korosztály számára izgalmas időszak – a legkisebbektől a nagyobb diákokig mindenki megélheti a természet újjászületésének varázsát! Az óvodások színes rajzokkal és játékos mondókákkal, az iskolások kreatív feladatokkal és mozgásos...
Advent a tanteremben. Hogyan készüljünk az iskolában a Karácsonyra? + ADVENTI VERSEK, TÖRTÉNETEK ajánló
Az adventi időszak iskolai remek lehetőség arra, hogy és ünnepi hangulatot varázsoljunk a tanterembe és közösséget építsünk. Íme néhány ötlet, hogyan lehetne készülni a karácsonyra az iskolában, amelyek szórakoztatóak, kreatívak és közösségépítőek lehetnek: Adventi...
Óratípusok-változatos lehetőségek a tananyag feldolgozására
A változatos oktatás rendkívül fontos mind a diákok tanulási élményének gazdagítása, mind az eredményességük fokozása szempontjából. Az, hogy az oktató különféle módszereket és eszközöket alkalmaz, nemcsak élvezetesebbé és motiválóbbá teszi a tanulást, hanem segít...
Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat
Az alábbiakban néhány igazán kreatív és szokatlan ötletet találsz, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat. 1. Őszi interaktív tanteremátalakítás "Meseerdő" a tanteremben: Alakítsd át a tantermet egy varázslatos őszi erdővé! Minden diák kap...
Agresszió – Legyen szemed a jelekre, mert eszkalálódik! Agresszió megelőzése.
Az emberi kapcsolatokban a feszültségek és konfliktusok természetesek, azonban ha a figyelmen kívül hagyott, apró jelek és kezdeti érzelmi kilengések nem kapnak időben megfelelő figyelmet, az agresszió fokozatosan elhatalmasodhat. Az eleinte aprónak tűnő frusztrációk,...