TANTÁRGY: összes IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: emojik ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás fejlesztés, bemelegítés, levezetés
Szinte észrevétlenül váltak mindennapi kommunikációnk részévé a hangulatjelek. Vajon miért ilyen népszerűek? Miért szeretjük és használjuk őket? Alapvetően a hangulatjeleket azért találták ki, hogy az arcon kifejezett érzelmeket közvetítsék a billentyűzet karaktereivel megjeleníthető formában. A hangulatjelek segítik a kommunikációt
Antropológusok szerint folyamatos az igényünk az interakcióra. Nyelvünk fejlődésével állandóan keressünk a kommunikáció egyre jobb, gyorsabb, könnyebb módjait gondolataink és érzéseink közvetítésére. Pontosan ebben segítenek minket a hangulatjelek.
Az alapvető, szemtől szemben kommunikáció során ugyanis használjuk a nem verbális eszközeinket is, mint az intonálás, a gesztusok, az arckifejezések és a testbeszéd. Mindegyik segít megértenünk az üzeneteket, amit a másik ember közvetít felénk, illetve őt is segítik abban, hogy megértesse önmagát velünk. Az érzések kifejezése nagyrészt az arckifejezéseken nyugszik. A mimikával rengeteg mindent kifejezünk egy szemtől szembeni kommunikáció során. Egy kutatás kimutatta, hogy amikor bizonyos érzelmeket látunk más arcán, a látott kép nyomán saját hangulatunk is megváltozik. A hangulatjelek fokozzák a kommunikáció intimitását.
Használjuk őket mert pozitív hatása van az emberi kapcsolatokra!
HOGYAN HASZNÁLJUK ŐKET A TANÍTÁSI ÓRÁN
- Ismétlés: Csoportmunkában a feldolgozott tananyagot, meséljék el emojik segítésgével. Mutassák meg az osztálynak. A feladatot elvégezhetik számítógépen vagy papíron is.
- Ráhangolás: Emoji hétvége: Kérd meg a gyerekeket, hogy vegyék elő a telefonjukat. Gépeljék be a telefonba, emojkkal mi történt velük a hétvégén. Mutassák meg egy társuknak, akinek ki kell találnia, hogy zajlott a hétvége. Hogy érezte magát, mit evett, merre járt. stb
- Válassz bármely 10-15 emojit és random sorrendben vetítsd ki őket az elektronikus táblára, vagy oszd ki csoportoknak papír alapon.Írjanak belőle történetet. Meséljék el!
Több mint 10000 letölthető hangulatjel! Letölthető hangulatjelek itt!
Disney mesék emojikkal:itt érhetők el!
További ötletek? Kommentbe jöhetnek!
Forrás:
http://hu.emotloader.com/emoticons/download/
http://video.disney.hu/gyujtemenyek/emojikkal-elmeselve-54b4073bd5b20db5d2485dd4
https://liked.hu/elet/vicces/21-tudomanyos-poen/2/
http://hasznaltalma.hu/hirek/tech-hirek/2014/03/12/miert-is-szeretjuk-es-hasznaljuk-a-hangulatjelekethttp://www.cambridge.org/elt/blog/2017/06/08/5_ways_teachers_use_emoji/
.
Óratervek és egyéni fejlesztési tervek előírás szerinti formában
-
Akció!
Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 11 200 Ft.9 200 FtCurrent price is: 9 200 Ft. -
Classbook-óratervező A 2024-2026
18 500 Ft -
Classbook-óratervező A 2024-2027
22 500 Ft -
Classbook-óratervező B 2024-2025
11 200 Ft -
Classbook-óratervező B 2024-2026
18 500 Ft -
Classbook-óratervező B 2024-2027
22 400 Ft -
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
EgyüttMűködik – osztálymenedzsment rendszer
26 800 Ft -
Skillful egyéni fejlesztési terv 2024-2025
13 200 Ft -
Skillful egyéni fejlesztési terv 2024-2026
19 500 Ft -
Skillful egyéni fejlesztési terv 2024-2027
26 500 Ft
Ezek is érdekelhetnek
Papírlánc
Amíg a papírlánc elkészül a csoport tagjai jobban megismerik egymást, és közösségi élményt teremtenek, miközben együtt dolgoznak egy kreatív feladaton. Számos iskolai órán vagy helyzetben is jól alkalmazható, mert segíti a diákok közötti kommunikációt, együttműködést...
Tudatos csoportirányítás, osztálymenedzsment a 7 meghatározó érzelmi szükséglet
Milyen rejtett dinamikák mozgatják a csoporttagokat? A diákoknak 7 főbb érzelmi szükségletük van, amelyek ha nem megfelelően elégülnek ki, viselkedési problémák formájában jelenhetnek meg az órán. Az alábbiakban néhány gyakori érzelmi szükségletet és azok hatásait...
Viselkedéskezelési technika : Ha van nehezen kezelhető diák az osztályban
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a "Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers", címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb,...