
Az egyéni fejlesztési terv a gyermek meglévő képességein és lehetőségein alapuló,egész személyiségére ható tanulási és tanítási folyamat tervezésének dokumentációja.
Az egyéni fejlesztési terv általános felépítése
Egyéni fejlesztési tervek, a speciális foglalkozást igényló gyerekekről készülnek. Az útmutatók a Sni, Btmn, HHH, vagy tehetséges tanulóknak ajánlják vagy írják elő, egyéni fejlesztési terv készítését. Az Ő fejlődésüket, fejlesztésüket külön dokumentumban is nyomon követhetővé tesszük. Az útmutatók (itt lehet megnézni az útmutatók listáját) megadják, hogy mit tartalmazzon egy egyéni fejlesztési terv.
A gyermek neve, évfolyama vagy csoportja
A sajátos nevelési igény típusa – súlyossági foka
Anamnesztikus adatok
Szakértői bizottság szakvéleményében foglalt státusz, diagnózis, fejlesztési javaslatok
A gyógypedagógus saját megfigyelésein, felmérésein alapuló státusz, egyéb
szakemberek megfigyelésein, felmérésein alapuló vélemény összegzése
A fejlesztés célkitűzései (elsődleges, általános, részletezett)
A fejlesztés területei (ezen belül területenként: cél meghatározása, feladatokra bontás,
alkalmazott módszerek, eljárások és eszközök)
A fejlesztés értékelésének szempontjai, a visszacsatolás módja
A hatások és változások megállapításának módja, gyakorisága, dokumentálása, az
értékelés eredményeinek hasznosítása a motivációban, további fejlesztésben
A fejlesztés megvalósulásának keretei gyakorisága, időtartama
A foglalkozásokon alkalmazott módszerek, eszközök, eljárások
Kiegészítő egyéb szolgáltatások jelzése (pl. logopédia, gyógytestnevelés, mozgásterápia stb.) gyakoriság, az ellátás formája
Mik a tapasztalatok az egyéni fejlesztési terv bevezetés után:
- A közös cél érdekében jobban összehangolja a szülő és a gyermek, a gyógypedagógus és a pedagógus, és a tanulót.
- A tanuló saját fejlődésére koncentrál ezáltal motiváltabbá együttműködőbbé válik.
- A kimeneti elvárások között megjelenik az érdeklődés, a kíváncsiság, az egyszerű szabályok elsajátítása, az én-tudat, az önbizalom és a pozitív énkép erősödése, a környezet védelme, a rendszeretet, az alapvető téri és időbeli relációk alkalmazása, a megfigyelőképesség, a szóbeli kifejezőképesség, a szókincs, az együttműködés készségei, az öröm, a választási és döntési képesség fejlődése.
- Az SNI gyerekek legoptimálisabban a velük foglalkozó szakemberek – tanító pedagógusok, utazó gyógypedagógus, logopédus, pszichológus, gyermekorvos, esetleg családvédelmi felelős – összehangolt csoportmunkájával fejleszthetők. A különböző nézőpontok összehasonlíthatók, tudatosíthatók.
- A fejlesztés irányát és időtartamát mindig az együttnevelő team határozza meg, méghozzá a lehető legoptimálisabban.
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Viselkedéskezelési technika : Ha van nehezen kezelhető diák az osztályban
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a "Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers", címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb,...
Első nap az iskolában: ötletek a “nyári élményeim” feldolgozására
A nyári élmények feldolgozása az iskolában nagyszerű módja annak, hogy a diákok újra ráhangolódjanak a tanulásra, miközben megosztják egymással a szünet alatt szerzett tapasztalataikat. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt kreatívan és interaktívan megtenni: 1. Nyári...
Első nap az iskolában: Csapatépítő játékok
Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban...