
Az egyéni fejlesztési terv a gyermek meglévő képességein és lehetőségein alapuló,egész személyiségére ható tanulási és tanítási folyamat tervezésének dokumentációja.
Az egyéni fejlesztési terv általános felépítése
Egyéni fejlesztési tervek, a speciális foglalkozást igényló gyerekekről készülnek. Az útmutatók a Sni, Btmn, HHH, vagy tehetséges tanulóknak ajánlják vagy írják elő, egyéni fejlesztési terv készítését. Az Ő fejlődésüket, fejlesztésüket külön dokumentumban is nyomon követhetővé tesszük. Az útmutatók (itt lehet megnézni az útmutatók listáját) megadják, hogy mit tartalmazzon egy egyéni fejlesztési terv.
A gyermek neve, évfolyama vagy csoportja
A sajátos nevelési igény típusa – súlyossági foka
Anamnesztikus adatok
Szakértői bizottság szakvéleményében foglalt státusz, diagnózis, fejlesztési javaslatok
A gyógypedagógus saját megfigyelésein, felmérésein alapuló státusz, egyéb
szakemberek megfigyelésein, felmérésein alapuló vélemény összegzése
A fejlesztés célkitűzései (elsődleges, általános, részletezett)
A fejlesztés területei (ezen belül területenként: cél meghatározása, feladatokra bontás,
alkalmazott módszerek, eljárások és eszközök)
A fejlesztés értékelésének szempontjai, a visszacsatolás módja
A hatások és változások megállapításának módja, gyakorisága, dokumentálása, az
értékelés eredményeinek hasznosítása a motivációban, további fejlesztésben
A fejlesztés megvalósulásának keretei gyakorisága, időtartama
A foglalkozásokon alkalmazott módszerek, eszközök, eljárások
Kiegészítő egyéb szolgáltatások jelzése (pl. logopédia, gyógytestnevelés, mozgásterápia stb.) gyakoriság, az ellátás formája
Mik a tapasztalatok az egyéni fejlesztési terv bevezetés után:
- A közös cél érdekében jobban összehangolja a szülő és a gyermek, a gyógypedagógus és a pedagógus, és a tanulót.
- A tanuló saját fejlődésére koncentrál ezáltal motiváltabbá együttműködőbbé válik.
- A kimeneti elvárások között megjelenik az érdeklődés, a kíváncsiság, az egyszerű szabályok elsajátítása, az én-tudat, az önbizalom és a pozitív énkép erősödése, a környezet védelme, a rendszeretet, az alapvető téri és időbeli relációk alkalmazása, a megfigyelőképesség, a szóbeli kifejezőképesség, a szókincs, az együttműködés készségei, az öröm, a választási és döntési képesség fejlődése.
- Az SNI gyerekek legoptimálisabban a velük foglalkozó szakemberek – tanító pedagógusok, utazó gyógypedagógus, logopédus, pszichológus, gyermekorvos, esetleg családvédelmi felelős – összehangolt csoportmunkájával fejleszthetők. A különböző nézőpontok összehasonlíthatók, tudatosíthatók.
- A fejlesztés irányát és időtartamát mindig az együttnevelő team határozza meg, méghozzá a lehető legoptimálisabban.
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat
Az alábbiakban néhány igazán kreatív és szokatlan ötletet találsz, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat. 1. Őszi interaktív tanteremátalakítás "Meseerdő" a tanteremben: Alakítsd át a tantermet egy varázslatos őszi erdővé! Minden diák kap...
Agresszió – Legyen szemed a jelekre, mert eszkalálódik! Agresszió megelőzése.
Az emberi kapcsolatokban a feszültségek és konfliktusok természetesek, azonban ha a figyelmen kívül hagyott, apró jelek és kezdeti érzelmi kilengések nem kapnak időben megfelelő figyelmet, az agresszió fokozatosan elhatalmasodhat. Az eleinte aprónak tűnő frusztrációk,...
Hogyan fokozzuk a motivációt, a tanulói bevonódást?
Az unalom, a passzivitás tanári szempontból jelentős probléma. Rontja az órák hatékonyságát és a tanítás minőségét. Ha a diákok unatkoznak, nem vesznek részt aktívan az órán, megnehezíti a tanár számára a tananyag átadását és a haladást. Ha a csoporttagok részéről...