Első színesedő levelek, rövidülő nappalok, hűvös esték mellett igazi szeptemberi hangulatot hoznak a gesztenyék. Nincs gyerek, aki ne szeretné gyűjteni, megérinteni és ne indulna be a fantáziája. Mit készíthetnénk belőle?

A képzeletnek/fantáziának az a szerepe, hogy a reális gondolkodást segítse, a cselekvéseket előkészítse úgy, hogy a lehetőségeket előre vetíti. A képzelet segíti az emlékezet, téri tájékozódás, kreativitás fejlődését, szerepe van  gyermeki személyiség alakulásában, trauma feldolgozásában. A valóságban gyökerezik, de a jövőre orientált.

 

  1. Számolás és matek: Készítsünk gesztenyékből számlálót. A diákok számlálhatják, összeadhatják, kivonhatják vagy szorzhatják a gesztenyéket. Ezzel a vizuális módszerrel segítjük a matematikai koncepciók megértését.

  2. Kreatív írás: Adjunk a diákoknak egy gesztenye alakú sablont, amelyet dekorálhatnak és felhasználhatnak, hogy írásukhoz alapot szolgáltasson. Kérjük meg őket, hogy írjanak egy rövid történetet a gesztenyéről vagy az őszi élményekről.

  3. Osztálykvíz: Használjuk a gesztenyéket az osztályteremben megszerzett tudás ellenőrzéséhez. Írjunk kérdéseket kis papírlapokra, majd helyezzünk egy gesztenyét minden helyes válasz mellé. A diákok válaszolnak a kérdésekre, majd ahogy elmondják a választ, eldobhatják a gesztenyét a megfelelő válasz melletti tálba.

  4. Ügyességi játékok: Állítson fel gesztenye pályát, ahol a diákok labdakként használhatják a gesztenyéket. Például rendelje meg nekik, hogy gurítsanak egy gesztenyét egy vonalon túl vagy próbáljanak meg egy célba dobni.

  5. Művészet: Hozzunk létre gesztenye alakú sablonokat, amelyeket a diákok kifesthetnek vagy dekorálhatnak. Ezután használjuk fel ezeket a gesztenye alakokat egy kreatív műalkotás, pl. mozaik vagy collage elkészítéséhez.

  6. Team building játék: Osszuk fel a diákokat csapatokra, és adjunk mindegyiknek egy kupac gesztenyét. A cél az, hogy minél előbb felépítsenek egy tornyot a gesztenyékből, a lehető legmagasabbra. Ez a játék fejleszti a kommunikációs készségeket és az együttműködést a diákok között.

A gyerekek fantáziájának a játék, kézműves tevékenység során is nagy szerepe van, színes, kreatív fantázia nélkül nem menne.  Teremtő munka során megjelenik a flow élmény  a tökéletes pillanat, amelyet az öröm, a kreativitás az élet teljes felvállalása jellemez. Eltűnnek a szorongások és a negatív gondolatok is, mindez igen nagy erőt ad és a flow élménye után sokkal erősebbnek és pozitívabbnak éli meg magát a gyermek.

A gazdag fantázia áldás, alkotó felnőtt válik az ezzel megáldott gyermekből.

Forrás: Pinterest, IPM

 

Ezek is érdekelhetnek

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

ProgramjainkÓraterv A sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Hatodik, javított változat szempontjai szerinti óratervek készítésére alkalmas.Óraterv B sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési...

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Pin It on Pinterest

Share This