TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, levezetés

Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható.  Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.

Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét.  A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra  a repülőzés.

Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.

 

Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en. 

Ezek is érdekelhetnek

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Pin It on Pinterest

Share This